شرکت بین المللی آداک آریو ابزار با برند مدریت با ۲۵ سال سابقه درخشان در عرصه تولید قطعات صنعتی ، بخشی از فعالیتهای خود را به ساخت و تولید انواع گیره و ابزار کمک صنعتی اختصاص داده است .
تمامی محصولات موجود در سایت ، در کارخانه این شرکت و توسط مهندسان نخبه ایرانی طراحی و تولید می شود.

گارانتی بی قید و شرط یک ساله ، نشان از اعتماد شرکت مدریت به کیفیت محصولاتشان است.

اسلب گیر ها در انواع مختلف برای کارایی های مختلف

اسلب گیر یکی از مهمترین ابزارها برای جابجایی اسلب های فولادی، سنگی و چوبی سنگین است. اسلب های فولادی که به اسم تختال نیز شناخته می شوند از طریق نورد شمش یا ریخته گری تولید می‌شوند و  در صنایعی مانند خودروسازی و تولید ماشین آلات سنگین، سازه های فولادی و کویل ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در ساختار اسلب های فولادی از عناصری مانند آهن، کروم، منگنز، مس، نیکل و مولیبدن استفاده می شود به خاطر همین ساختار سنگینی داشته و باید از ابزار آلات خاصی برای جابجایی آنها استفاده شود.

اسلب های سنگی نیز از کوپ های سنگی تولید شده و در ساختار پله و کف از آنها استفاده می شود.

اسلب های چوب نیز بعضاً در ابعاد بزرگ و وزن های بالا برای تولید میز ها، نیمکت ها و غیره تولید می‌ شوند.

قطعاً جابجایی انواع اسلب کار سختی بوده و حداقل باید ۴ نفر کارگر حمل این ورق های سنگین را بر عهده بگیرند. قطعاً حمل این ورق های سنگین با استفاده از دست انرژی زیادی می گیرد و ممکن است خطراتی برای کارگران به دنبال داشته باشد.

اسلب گیر می‌تواند باعث جابجایی راحت اسلب ها شود و خطرات حمل سنگین انواع اسلب ها را به طور چشمگیری کاهش دهد و امنیت اپراتورهای حمل را تضمین کند.

انواع اسلب گیر :

۱- اسلب گیر دو دسته باتومی مدریت

اسلب گیر باتومی در قسمت چپ و راست بدنه خود دو دستگیره دارد؛ ۴ نفر اپراتور می‌توانند با استفاده از این اسلب گیر، اسلب ها را بلند کنند.

زمانی که اپراتور ها اقدام به بلند کردن اسلب ها می کنند؛ فک های آن محکم به بدنه می چسبد و باعث می شود که اسلب به راحتی از زمین بلند شود.

اسلب گیر باتومی 2 دسته ساخت شرکت مدریت ایران

با اسلب گیر دو دسته باتومی می توان اسلب هایی تا ضخامت ۷۰ میلیمتر و همچنین تا وزن ۳۰۰ کیلوگرم را به راحتی بلند کرد. دسته های فولادی این اسلب گیر با دستگیره های پلیمری نرم پوشانده شده تا از آسیب به دستان کارگران جلوگیری کند.

۲- اسلب گیر جرثقیلی مدریت

با استفاده از اسلب گیر جرثقیلی می‌توان انواع اسلب های سنگین و سبک را به راحتی جابجا کرد. این دستگاه قابلیت این را دارد که با استفاده از آن بتوان اسلب ها را تا وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم و همچنین تا ضخامت ۱۲ سانتیمتر را جابجا کرد.

اسلب جرثقیلی ساخت شرکت مدریت ایران

۳– چرخ اسلب مدریت

چرخ اسلب های مدریت در دو مدل دو چرخ و سه چرخ تولید میشوند و ابزاری بسیاری کاربردی برای حمل و نقل ورق های سنگین در محیط های کارگاهی و کارخانه های تولید اسلب میباشد.

چرخ اسلب ساخت شرکت مدریت ایران

انواع قاپک :

قاپک یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین وسایل و تجهیزاتی که در صنایع ساختمانی و بطور کلی در ساختمان سازی از آن برای نقل و انتقال مصالح مختلف به نحوی کاملا آسان استفاده می شود.

قاپک ها برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به کارایی که دارند، بسیار مورد استقبال معماران و مهندسان ساختمان قرار گرفته اند تا به کمک این ابزار بتوانند مصالح سنگین از قبیل کاشی ها و سنگ های بزرگ، شیشه ها و چوب های سنگین و بزرگ را به راحتی جابجا نموده و کمترین خسارت را در هنگام نقل و انتقال این مصالح متحمل شوند.

همانطوریکه گفتیم، از این وسیله در موارد مختلفی استفاده می شود که نوع و طراحی آن ها در موارد مختلف متفاوت بوده و بسته به محلی که این تجهیزات در آن استفاده می شوند، شکل و اندازه متفاوتی نیز خواهند داشت.

امروزه قاپک ها با توجه به کارایی که دارند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و در اکثر قریب به اتفاق کارهای ساختمانی، از این وسیله برای تسریع و آسان شدن روند کاری بهره گرفته می شود.

انواع قاپک ساخت شرکت مدریت ایران

قاپک چیست؟

همانطوری که در ابتدای این مقاله عرض کردیم، قاپک ها وسایل و تجهیزاتی هستند که از آن ها برای تسریع و تسهیل روند کار در ساختمان سازی استفاده می شود.

سنگ ها، کاشی ها، شیشه ها و چوب ها از جمله مهم ترین مصالحی هستند که برای نقل و انتقال آن ها از قاپک های خاصی بهره گرفته می شود. معمولا از این وسیله برای انتقال مصالحی که بزرگ هستند و انتقال آن ها به راحتی انجام نمی شود، استفاده می شود.

امروزه استفاده از این نوع تجهیزات در ساختمان سازی بسیار کاربرد یافته است. تا جایی که عدم استفاده از آن می تواند روند نصب مصالحی از قبیل سنگ ها و کاشی ها را بسیار کند کرده و تحویل کار را به تعویق بیاندازد. لذا مهندسان ساختمان و معماران برای کاهش زمان به اتمام رسیدن کار و تحویل پروژه، سعی می کنند تا با بهره گیری از وسایل و تجهیزات جدید و پیشرفته، ساخت ساختمان مورد نظر را در مدت زمان کمتری به پایان برسانند.

این کار باعث می شود که علاوه بر به پایان رسیدن مراحل ساخت ساختمان در مدت زمان کمتر، خسارت کمتری نیز متوجه پیمانکاران و مهندسان ساختمان شود. زیرا در صورت عدم استفاده از قاپک در حمل و انتقال مصالح مختلف از قبیل شیشه، سنگ و کاشی، احتمال سقوط مصالح از دست کارگر وجود دارد که این اتفاق ممکن است باعث صدمه دیدن کارگر شده و سلامتی او را به خطر بیندازد و همچنین ممکن است مصالح نیز از بین بروند و دیگر کارایی لازم را نداشته باشند.

لذا استفاده از قاپک از جمله مهم ترین اصولی است که امروزه باید در هنگام انجام کار های ساختمانی به آن توجه داشت.

 کاربرد قاپک ها یا ساکشن

قاپک مدریت یا ساکشن ها در حمل و نقل شیشه ، سنگ و سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین نقش بسیار مهمی در هنگام نصب شیشه ، سنگ و سرامیک ایفا میکنند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را در ابتدا با اسب گیرها سپس با قاپک های شرکت مدریت آشنا کرده و درباره این ابزار های مفید که در ساختمان سازی امروزی بسیار به کار گرفته می شود، توضیحاتی را ارائه دهیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *