روش های آب بندی استخر های شنا

استخرهای شنا در طی سالیان اخیر بین مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده به طوری که در خیلی از مجتمع های مسکونی جزو ملزومات به حساب آمده و عدم وجود آن ضعف امکانات ساختمان به همین جهت آب بندی این استخرها امری حیاتیست.

یکی از مهمترین دغدغه های سازندگان همیشه ساخت استخرهای شنا با بالاترین کارایی و زیبایی بوده اما چالش همیشگی نحوه آببندی این استخر ها بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استخر های شنا به جهت هزینه بالایی که برای ساخت آنها میشود قابل ریسک کردن نیستند و استفاده از بهترین متریال در ساخت آن بهعنوان سرمایه گذاری تلقی میشود به همین جهت در این صفحه سعی بر این داریم که شمارا با روش های نوین آب بندی استخر آشنا کنیم.

لازم به ذکر است روش های گفته شده در زیر به عنوان آب بندی استخر با فشار مثبت بوده که به معنای آببندی از داخل استخر میباشد وشامل آب بندی فشار منفی نمی باشد ، البته اولویت آب بندی همیشه با آب بندی فشار مثبت است.


۱ . اولویت آب بندی ازبتن ریزی

۱ . اولویت آب بندی ازبتن ریزی

همیشه آب بندی سازه های بتنی از ابتدا که زمان بتن ریزی میباشد نسبت به لایه های بعدی از راحتی و سادگی بیشتری برخورداراست.

به همین جهت پیشنهاد می‌شود حین بتن ریزی از ژل میکروسیلیس استفاده شود که باعث میشود بتن آب بندی حاصل شود و دردسر های بعدی به مراتب کمتر شود.

۲.آب بندی سازه استخر

روش بعدی استفاده از چسب بتن پلیمری ، بر پایه رزین های امولسیونی، با هدف افزایش چسبندگی بتن، چسبندگی ملات جدید به بتن قدیمی و کاهش نفوذ پذیری بتن , افزایش مقاومت فشاری و کشش بتن , افزایش مقاومت بتن در برابر یخ زذگی و آنتی باکتریال که این لایه با تمام ویژگی های بالا به صورت لایه جدید بر روی بتنن اجرا شده اجرا میگردد.

آب بندی سازه استخر

۳.آببندی با مواد ۲ جزئی

استفاده از عایق های ۲ جزئی در سالیان اخیر روبه افزایش بوده و اقبال عمومی به این قبیل از مواد بالا رفته ، واقعیت این است که استفاده از عایق های 2 جزئی به عنوان مکملی برای روش دوم اقدامی معقول است که پیشنهاد میشود و نتیجه انجام کاررا قابل اتکاتر مینماید. 

به طور کلی روش های اجرای مواد افزودنی برای آببندی استخر شامل موارد بالاست که مورد تایید کارشناسان میباشد.

*البته استخرهای شنایی که دارای لوله های ورودی و خروجی زیادی می‌باشند کار به مراتب سخت تری برای آببندی دارند که درخصوص این موارد در صفحه دیگری مفصلا توضیح داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *