معرفی انواع مینی فرز رونیکس

این مقاله به منظور معرفی انواع مینی فرز های رونیکس است، اگر از آن دسته افرادی هستید که به انجام کارهای فنی علاقه مند هستید ، باید ابزار لازم را برای انجام فعالیت های مختلف فنی فراهم کنید. بعضی اوقات مجبور هستید کارهایی مانند برش یا بریدن قطعه را انجام دهید. پس لازم است انواع مینی فرزهارا بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای خرید مینی فرز رونیکس به این صفحه مراجعه نمایید.

برای شروع ابتدا از مدل پایه مینی فرزهای رونیکس شروع میکنیم:

1.مینی فرز کد 3130 

مینی فرز 3130  جزو مدل های با قیمت مناسب رونیکس است که با قدرت 720 وات مناسب برای انجام کارهای خانگی و نیمه صنعتی میباشد .

بدنه اسلیم این مدل باعث میشود راحتی استفاده از این دستگاه به اندازه زیادی به چشم بیاید.

مینی فرز 3130 به سبب وزن سبک و طراحی ارگونومیکی که دارد میتواند انتخاب مناسبی برای استفاده توسط خانم ها نیز باشد.

مینی فرز 3130

2.مینی فرز کد 3100 

مینی فرز 3100 از نظر توان موتور یک مدل میان رده محسوب میشود که با 1100 وات مناسب برای کارهای صنعتی میباشد این مدل دارای دیمر برای کنترل سرعت چرخش است که آپشنی کاربردی به حساب می‌آید.

مدل مینی فرز 3100K دقیقا با همین مشخصات + یک کیف BMC و یک عدد گرانیت بر مینی میباشد.

معرفی مینی فرز 3100 رونیکس

3.مینی فرز  دسته بلند دیمردار کد 3160 

مینی فرز دسته بلند 3160 رونیکس، مجهز به موتور قدرتمند 1400 وات و متشکل از آرمیچر و بالشتک صنعتی با کیفیت ساخت بالا است.

اگر در صنایع فلزی، چوبی، تاسیسات، ساختمان و … مشغول فعالیت هستید و به ابزار سبک‌وزن و مناسبی برای برش، پولیش‌کاری، پرداخت، سنباده‌زنی و … نیاز دارید، مینی ‌فرز دسته بلند دیمردار 115 میلی‌متری 3160 رونیکس، انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

4. مینی فرز دسته بلند کد 3150N 

مینی فرزهای دسته بلند، همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است، جهت سهولت استفاده و تسلط بیشتر روی کار، از دسته‌ی بلندی برخوردار هستند.

مینی فرز دسته بلند 3150N رونیکس، با وجود وزن مناسب، موتور قدرتمند 1050 وات و گیربکس صنعتی، انتخاب ایده‌آلی برای انجام فعالیت‌های طولانی‌مدت و پرفشار صنعتی و خانگی است.

5. مینی فرز کد 3110 

 مینی فرز کد 3110 ، با وجود وزن بسیار پایین و ابعاد و اندازه‌ی کوچک، کاربردهای فراوانی در محیط‌های کارگاهی و صنعتی دارد. مجموعه موتور با ابعاد بزرگ نسبت به ابعاد دستگاه، توان واقعی 880 وات را برای انجام کارهای پرفشار ارائه می‌دهد.

افزون‌براین، بدنه‌ی ارگونومیک، طراحی منحصربه‌فرد کانال‌های عبور جریان هوا، استفاده از بلبرینگ‌های دور بالا، مهره‌ی عاج‌دار مجهز به اورینگ باکیفیت و … تنها بخشی از مزایای متعدد این ابزار برقی کوچک اما پرکاربرد هستند. 

6. مینی فرز کد 3111 

این مینی‌فرز، مجهز به موتور قدرتمند 850 وات و متشکل از آرمیچر و بالشتک‌های صنعتی است که به وسیله‌ی دستگاه‌های تمام اتوماتیک تولید شده‌اند. سرعت این دستگاه بالغ بر 12000 دور در دقیقه بوده و صفحه‌ی برشی به قطر 115 میلی‌متر را به گردش در می‌آورد.

7. مینی فرز کد 3112 

مینی فرز 3112 ، ابزار برقی قدرتمند و مناسبی برای برش و پرداخت سطوح مختلف بوده و با ابعادی کوچک و وزن 2.2 کیلوگرم ساخته شده است. این دستگاه ظریف، خوش‌دست و کارآمد، مجهز به موتور پرقدرت 860 وات است که از آرمیچر و بالشتک‌های صنعتی با کیفیت بالا تشکیل شده است. 

دستگاه قادر است با سرعتی بالغ بر 11000 دور در دقیقه کار کند و نیروی لازم برای به گردش درآوردن صفحاتی به قطر 115 میلی‌متر را ایجاد می‌کند.

8. مینی فرز کد 3120 

مینی‌فرز برقی 100/115 میلی‌متری مدل 3120 به موتوری قدرتمند و گیربکس حرفه‌ای مجهز شده است. این موتور متشکل از آرمیچر و بالشتک صنعتی است که به وسیله دستگاه‌های تمام اتوماتیک تولید شده است. صفحه‌ فرز این دستگاه در حالت آزاد با سرعت 11000 دور بر دقیقه می‌چرخد. برای استفاده از این مینی‌فرز باید از صفحه‌ فرزهایی با قطر 100/115 میلی‌‌متر استفاده کنید.

مینی‌فرز برقی 3120 رونیکس به سیستم گردش هوای داخلی مجهز شده است که باعث گردش مداوم هوا در موتور، گیریکس و چرخ ‌دنده‌ها می‌شود. این قابلیت هم کارایی و عمر دستگاه را افزایش می ‌دهد.

9. مینی فرز کد 3151 

مینی فرز برقی دسته بلند 3151 ، مجهز به موتور قدرتمند 1000 وات و متشکل از آرمیچر و بالشتک با کیفیت فوق‌العاده بالا است. دسته‌ی بلند این مینی فرز موجب سهولت استفاده و تسلط بیشتر روی قطعه‌ی کار می‌شود.

این دستگاه کوچک و جمع و جور اما قدرتمند، با برخورداری از طراحی ظریف، ارگونومیک و در عین حال، مستحکم بدنه و استفاده از قطعات و اجزای  باکیفیت و کارایی فوق‌العاده بالا در ساخت آن، انتخاب مناسبی برای انجام فعالیت‌های مستمر و پرفشار صنعتی و خانگی است.

10. مینی فرز کد 3161 

از مزیت‌های مینی فرز 3161 می‌توان به دیمر کنترل سرعت آن اشاره کرد که با تنظیم سرعت در بازه 3000 تا 11000 دور در دقیقه، تنوع کاربری آن را بیشتر می‌کند.

کلیدهای ضد غبار این ابزار، از ورود گردوغبار به داخل دستگاه جلوگیری کرده و موجب افزایش طول عمر آن می‌شوند. طراحی منحصربه‌فرد قسمت جاذغالی در این دستگاه، باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید ذغال‌ها را تعویض کنید.

برخورداری از سیستم گردش هوای داخلی در این مینی فرز 115 میلی‌متری دیمردار موجب انتقال هوای گرم به وجود آمده به بیرون شده و در نتیجه موتور خنک می‌شود. این سیستم نه تنها زمان کار مستمر دستگاه را افزایش می‌دهد، بلکه موجب محافظت از قطعات داخلی می‌شود.

11. مینی فرز کد 3165 

مینی‌فرز دسته بلند 3165 رونیکس به یک موتور بسیار قدرتمند 1500 واتی مجهز است که از آرمیچر و بالشتک صنعتی با کیفیت بالا ساخته شده است.

سرعت این موتور گیربکسی در حالت آزاد در محدوده‌ی 7000-2800 دور بر دقیقه است و صفحه برش تا قطر 125 میلی‌متر را به گردش در می‌آورد. از این دستگاه قدرتمند برای برش و سنگ‌بری در فعالیت‌های سنگین صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود.

12. مینی فرز شارژی کد 8901K 

مینی فرز شارژی 8901 ، با موتور براش‌لس کارآمد و باتری لیتیوم یونی 20 ولتی و 2 آمپرساعتی تولید شده و یکی از اعضای مهم سری 89 این خانواده است. در تمام ابزارهای جدید این سری از محصولات رونیکس، از فناوری براش‌لس در ساخت موتور استفاده استفاده شده است.

موتورهای مجهز به این فناوری در مقایسه با موتورهای یونیورسال، با نسبت قدرت به وزن بیشتر، حرارت و اصطکاک کمتر، سرعت پایدارتر و راندمان بالاتری کار می‌کنند.
سرعت در حالت آزاد موتور براشلس مینی‌فرز 8901 تا 8500 دور در دقیقه بوده و به خاطر سیستم جریان مستقیم هوا برای خنک‌کردن موتور، ظرفیت جریان اضافی بالایی دارد. برای مینی‌فرز شارژی 20 ولت موتور براش‌لس رونیکس با مدل 8901، می‌توانید از باتری سایر محصولات سری 89 رونیکس استفاده کنید.

برشکاری با مینی فرز شارژی

جدول مقایسه‌ انواع مینی فرز رونیکس

ردیف مدل دستگاه سرعت درحالت آزاد قطر صفحه برش توان موتور دیگر ویژگی‌ها
۱ ۳۱۰۰ ۳۰۰۰-۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه 115mm ۱۱۰۰ وات – دارای دیمر برای تنظیم سرعت دلخواه – دسته جانبی با قابلیت نصب در دو طرف – سیستم تنظیم هوای پیشرفته به منظور جلوگیری از داغ کردن موتور -سیم‌پیچ‌هایی با پوشش اپوکسی ضد غبار
۲ 3100K ۳۰۰۰-۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه 115mm ۱۱۰۰وات – دارای دیمر برای تنظیم سرعت دلخواه -عرضه در کیف BMC ضد ضربه همراه با صفحه برش گرانیت 115 میلی‌متری، آچار، گارد محافظ و جفت ذغال اضافه
۳ ۳۱۱۰ ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۸۸۰ وات -عرضه در جعبه رنگی رونیکس همراه با آچار صفحه، گارد و دسته جانبی
۴ ۳۱۱۱ ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۸۴۰ وات -عرضه در جعبه رنگی رونیکس همراه با آچار صفحه، گارد، دسته جانبی و ذغال
۵ ۳۱۱۲ ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۸۶۰ وات – بدنه ارگونومیک و و کوچک و سبک، مناسب انجام ظریف کاری – بدنه ضد ضربه – عرضه در جعبه رنگی رونیکس همراه با آچار صفحه، گارد
۶ ۳۱۲۰ ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۷۱۰ وات – سبک وزن و ارگونومیک، مناسب کارهای دقیق – عرضه در جعبه رنگی رونیکس همراه با آچار صفحه و گارد
۷ ۳۱۳۰ ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۷۲۰ وات – سبک و کم حجم – عرضه شده در جعبه رنگی رونیکس همراه با گارد و آچار
۸ 3150N ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۱۰۵۰ وات – مجهز به سیستم قفل‌کن شفت پیشرفته – طراحی منحصر به فرد جاذغالی جهت تعویض سریع و آسان ذغال
۹ ۳۱۵۱ ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۱۰۰۰ وات – عرضه شده در جعبه رنگی رونیکس همراه با دسته جانبی، گارد ۱۲۵ میلی متری صفحه برش، ذغال، آچار
۱۰ ۳۱۶۰ ۹۰۰۰ دور در دقیقه 115mm ۱۴۰۰ وات – دارای دیمر برای تنظیم سرعت دلخواه – طراحی منحصر به فرد جاذغالی جهت تعویض سریع و آسان ذغال – عرضه شده در جعبه رنگی رونیکس همراه با دسته جانبی طراحی شده توسط رونیکس، گارد، آچار صفحه، آچار آلن
۱۱ ۳۱۶۱ ۳۰۰۰-۱۱۰۰۰دور بر دقیقه 115mm ۱۲۰۰ وات – قابلیت تنظیم سرعت – عرضه شده در جعبه رنگی رونیکس همراه با دسته جانبی، محافظ صفحه، آچار
۱۲ ۳۱۶۵ ۳۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دور در دقیقه 125mm ۱۵۰۰ وات – دارای دیمر برای تنظیم سرعت دلخواه – قابلیت تنظیم سرعت – عرضه شده در جعبه رنگی رونیکس همراه با دسته جانبی، محافظ صفحه، آچار
۱۳ 8901K ۸۵۰۰ دور بر دقیقه 115mm مجهز به باتری قدرتمند ۲۰ ولت ۴ آمپری -موتور براشلس -عرضه شده در کیف BMC همراه با یک جفت باتری 20 ولت 4 آمپری و یک شارژر سریع
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *